CANİK BELEDİYESİ RUHSAT VE DENETİM MÜDÜRLÜĞÜ
İŞYERİ AÇMA VE ÇALIŞMA RUHSATI BAŞVURUSU İÇİN İSTENEN BELGELER
GAYRİ SIHHİ MÜESSESELER İÇİN GEREKLİ EVRAKLAR
1. Başvuru beyan formu (Ruhsat ve Denetim Md.den verilecek)
2. - Şahıs ise; nüfus cüzdanı fotokopisi
- Şirket ise; ana sözleşme, imza sirküleri ve ticaret sicil gazetesi (aslı görülecek)
3. Vergi levhası fotokopisi (şube ise; e-vergi dairesinden şube yoklama fişi alınacak)
4. Ustalık belgesi aslı görülecek (Çıraklık Eğitim yada Halk Eğitim Md.den alınacak)
5. Mülk kendisine aitse tapu fotokopisi, değilse kira sözleşmesi (aslı görülecek)
*Kira sözleşmesinde mülk sahibinin yerine vekaleten işlem yapılmışsa, Noterden işlem yapan kişinin vekaletnamesi olacak.
*İşyerinin bulunduğu mülk, tapuda veya Yapı kullanma izin belgesinde MESKEN olarak geçiyorsa, kat maliklerinin tamamının imza ve kimlik bilgilerinin bulunduğu MUVAFAKATNAME gerekir.
6. Esnaf Sicil Tasdiknamesi aslı görülecek (Esnaf ve Sanatkar Sicil Md.den alınacak)
7. Oda kayıt belgesi aslı görülecek (bağlı bulunulan meslek odasından yada şirketler için Ticaret Odasından alınacak)
8. Kapasite raporu (Bağlı bulunduğu Ticaret Odasından alınacak)
9. Sağlık raporu ve personel listesi (Kimlik No’lu olacak)-Bulaşıcı hastalık yoktur raporu(Resmi sağlık kuruluşundan)-Gıda Hijyen Eğitim sertifikası
10. - İtfaiye uygunluk yazısı (A.V.M veya İş merkezlerinde bulunan işyerleri için)( Çözüm Merkezinden dilekçe ile talep edilecek)
- Her 50 m2 alan için 1 adet 6 kg’lık yangın tüpü faturası (A.V.M veya İş merkezi dışında bulunan işyerleri için)
11. Çevresel gürültü ölçüm raporu aslı (Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğünden yada özelden)
12. İşyeri vaziyet plan krokisi aslı (İmar Md. yada özelden)
13. Kanalizasyon bağlantı izin belgesi (SASKİ’den)
14. Atık su boşaltım kalite denetim izin belgesi (SASKİ’den) (Halı yıkama, Oto yıkama, yemek fabrikaları v.b. için)
15. ÇED Uygunluk yazısı aslı (Tabidir…Tabi Değildir yazısı(Çevre ve Şehircilik İl Md.)
16. Çevre İzni veya Çevre İzin ve Lisans Belgesi aslı (Tabidir…Tabi Değildir yazısı(Çevre ve Şehircilik İl Md.)
17. Tehlikeli atıklarla ilgili Lisansa tabi ise belgesi (Tabidir…Tabi Değildir yazısı(Çevre ve Şehircilik İl Md.)
18. Sorumlu(mesul) Müdür Sözleşmesi ve Diploma aslı görülecek (gerekiyorsa)
19. Geçiş yolu izin belgesi aslı (Karayolu bağlantısı mevcut ise)
20. Sağlık koruma bandının işaretlendiği plan aslı (Gerekiyorsa belediye komisyonu tarafından)
21. Çalışma İzin Belgesi aslı( Eğer 10 dan fazla kişi çalıştırılıyor ve işyeri güvenliği gerektiriyorsa Bölge Çalışma Müdürlüğünden alınan izin belgesi)
22. İmar uygunluk yazısı (Dükkanın tapu fotokopisi ile Çözüm Merkezinden dilekçe ile talep edilecek)
23. Kat mülkiyet kanununa tabi ise izin belgesi (İmar Md.den)
24. Özel yapı şeklini gerektiren işyeri ise izin belgesi (İmar Md.den)
25. Karayolları trafik güvenliğini gerektiren işyeri ise izin belgesi (İmar Md.den)
26. İmar Plan Kroki örneği (İmar Md.den)
27. Başvuru ve beyan formu alındı belgesi (Ruhsat ve Denetim Md.den verilecek)
NOT : İşyeri açacak gerçek yada tüzel kişilerin öncelikle Belediyenin RUHSAT VE DENETİM MÜDÜRLÜĞÜ’ ne müracaat ederek bilgi alması gerekir.
CANİK BELEDİYESİ RUHSAT VE DENETİM MÜDÜRLÜĞÜ
İŞYERİ AÇMA VE ÇALIŞMA RUHSATI BAŞVURUSU İÇİN İSTENEN BELGELER
SIHHİ MÜESSESELER İÇİN GEREKLİ EVRAKLAR
1. Başvuru beyan formu (Ruhsat ve Denetim Md.den verilecek)
2. - Şahıs ise; nüfus cüzdanı fotokopisi
- Şirket ise; ana sözleşme, imza sirküleri ve ticaret sicil gazetesi (aslı görülecek)
3. Mesul müdür sözleşmesi (aslı görülecek)
4. Mülk kendisine aitse tapu fotokopisi, değilse kira sözleşmesi (aslı görülecek)
*Kira sözleşmesinde mülk sahibinin yerine vekaleten işlem yapılmışsa, Noterden işlem yapan kişinin vekaletnamesi olacak.
*İşyerinin bulunduğu mülk, tapuda veya Yapı kullanma izin belgesinde MESKEN olarak geçiyorsa, kat maliklerinin tamamının imza ve kimlik bilgilerinin bulunduğu MUVAFAKATNAME gerekir.
5. Vergi levhası fotokopisi (şube ise; e-vergi dairesinden şube yoklama fişi alınacak)
6. - İtfaiye uygunluk yazısı (A.V.M veya İş merkezlerinde bulunan işyerleri için)( Çözüm Merkezinden dilekçe ile talep edilecek)
- Her 50 m2 alan için 1 adet 6 kg’lık yangın tüpü faturası (A.V.M veya İş merkezi dışında bulunan işyerleri için)
7. Oda kayıt belgesi aslı görülecek (bağlı bulunulan meslek odasından yada şirketler için Ticaret Odasından alınacak)
8. Esnaf Sicil Tasdiknamesi aslı görülecek (Esnaf ve Sanatkar Sicil Md.den alınacak)
9. Gerekiyorsa ustalık belgesi aslı görülecek (Çıraklık Eğitim yada Halk Eğitim Md.den alınacak)
10. İşyerinde çalışanların ‘Bulaşıcı hastalık yoktur’ raporu ve T.C. Nolu listesi (sağlık kuruluşundan)
11. İşyeri devlet karayolu kenarında ise, karayolu trafik güvenliği izin belgesi (Karayollarından)
12. Çevresel gürültü ölçüm raporu aslı görülecek (Çevre ve Şehircilik İl Md.den veya özel)
13. İşyeri vaziyet planı krokisi (İmar Md. veya özel)
14. İmar uygunluk yazısı (Dükkanın tapu fotokopisi ile Çözüm Merkezinden dilekçe ile talep edilecek)
a) Kat mülkiyet kanununa tabi ise izin belgesi (İmar Md.den)
b) Özel yapı şeklini gerektiren işyeri ise izin belgesi (İmar Md.den)
c) Karayolları trafik güvenliğini gerektiren işyeri ise izin belgesi (İmar Md.den)
d) Umuma açık istirahat ve eğlence yeri ise mesafe krokisi (İmar Md.den)
e) Yapı Kullanma izin belgesi yoksa, 2004 yılından önce yapıldığını belgeleyen yazı (Yapı Kontrol Md.den)
f) İmar Plan Kroki örneği (İmar Md.den)
15. Başvuru ve beyan formu alındı belgesi (Ruhsat ve Denetim Md.den verilecek)
NOT : İşyeri açacak gerçek yada tüzel kişilerin öncelikle Belediyenin RUHSAT VE DENETİM MÜDÜRLÜĞÜ’ ne müracaat ederek bilgi alması gerekir.
CANİK BELEDİYESİ RUHSAT VE DENETİM MÜDÜRLÜĞÜ
İŞYERİ AÇMA VE ÇALIŞMA RUHSATI BAŞVURUSU İÇİN İSTENEN BELGELER
UMUMA AÇIK İSTİRAHAT VE EĞLENCE YERİ AÇMAK İÇİN GEREKLİ EVRAKLAR
1. Başvuru beyan formu (Ruhsat ve Denetim Md.den verilecek)
2. Mesul müdür sözleşmesi (aslı görülecek) (Noterden)
3. - Şahıs ise; nüfus cüzdanı fotokopisi
- Şirket ise; ana sözleşme, imza sirküleri ve ticaret sicil gazetesi (aslı görülecek)
4. Mülk kendisine aitse tapu fotokopisi, değilse kira sözleşmesi (aslı görülecek)
*Kira sözleşmesinde mülk sahibinin yerine vekaleten işlem yapılmışsa, Noterden işlem yapan kişinin vekaletnamesi olacak.
*İşyerinin bulunduğu mülk, tapuda veya Yapı kullanma izin belgesinde MESKEN olarak geçiyorsa, kat maliklerinin tamamının imza ve kimlik bilgilerinin bulunduğu MUVAFAKATNAME gerekir.
5. Vergi levhası fotokopisi (şube ise; e-vergi dairesinden şube yoklama fişi alınacak)
6. - İtfaiye uygunluk yazısı (A.V.M veya İş merkezlerinde bulunan işyerleri için)( Çözüm Merkezinden dilekçe ile talep edilecek)
7. İşyeri devlet karayolu kenarında ise, karayolu trafik güvenliği izin belgesi (Karayollarından)
8. Adli sicil raporu
9. İşyerinde çalışanların ‘Bulaşıcı hastalık yoktur’ raporu ve T.C. Nolu listesi ile Hijyen Belgesi (sağlık kuruluşundan)
10. Oda kayıt belgesi aslı görülecek (bağlı bulunulan meslek odasından yada şirketler için Ticaret Odasından alınacak)
11. Esnaf Sicil Tasdiknamesi aslı görülecek (Esnaf ve Sanatkar Sicil Md.den alınacak)
12. Çevresel gürültü ölçüm raporu aslı (Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğünden yada özelden)
13. İşyeri vaziyet plan krokisi aslı (İmar Md. yada özelden)
14. Özel yapı şeklini gerektiren işyeri ise, izin belgesi (İmar Md.den)
15. Mesafe tutanağı ve krokisi (İbadethane ve Okullardan en az 100m)(İmar Md.den)
16. İmar Uygunluk yazısı yada Yapı Kullanma izin belgesi (İmar Md.den)
17. Yapı kullanma izin belgesi yoksa, 2004 yılından önce yapılıp yapılmadığı ile ilgili yazı (İmar Md.den)
18. Karayolları trafik güvenliğini gerektiren işyeri ise izin belgesi (İmar Md.den)
19. Emniyet Uygunluk yazısı ( Kalem memuru tarafından İlçe Emniyet Md.den talep edilecek)
20. Başvuru ve beyan formu alındı belgesi (Ruhsat ve Denetim Md.den verilecek)
NOT : İşyeri açacak gerçek yada tüzel kişilerin öncelikle Belediyenin RUHSAT VE DENETİM MÜDÜRLÜĞÜ’ ne müracaat ederek bilgi alması gerekir.
© 2021 - Canik Belediyesi - Bilgi İşlem Müdürlüğü
© 2021 - Canik Belediyesi - Bilgi İşlem Müdürlüğü